Poznaj moją ofertę i sprawdź jak mogę pomóc.
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych i maluchów, zajęcia rozwijające umiejętności społecznych i emocjonalnych, konsultacje dla rodziców. Sprawdź co jeszcze.  
TUSy dla szkolniaków
Trening Umiejętności Społecznych to cykl 10 tematycznych zajęć odbywających się raz w tygodniu przez 60 minut w grupie do 5 osób. Zajęcia prowadzone są w stałych grupach, osobno dla dziewczynek i osobno dla chłopców, w wieku 7-10 lat. Przez cały okres zajęć oferuję stały kontakt z rodzicami, w ramach którego rodzice otrzymują podsumowanie zajęć, opis ćwiczeń i zadań domowych.  W ramach TUSu dziecko otrzymuje teczkę z pakietem materiałów, opiekę specjalistyczną, pracę w bardzo miłej atmosferze w małej grupie. Na każdych zajęciach zadawana jest praca domowa, jednak panuje złota zasada: jeżeli zrobimy pracę domową to świetnie, a jeżeli nie zrobimy pracy domowej to też świetnie.Przed rozpoczęciem TUSów prowadzone są konsultacje dla rodziców, by poznać mocne strony dziecka oraz jego/jej aktualne trudności i wyzwania. 

Przed rozpoczęciem TUSów jednorazowo prowadzone są konsultacje dla rodziców, by poznać mocne strony dziecka oraz jego/jej aktualne trudności i wyzwania. 

Koszt: 1200 zł , 10 zajęć po 60 min
TUSy dla maluchów
To zajęcia w dwóch grupach wiekowych 4-5 i 5-6 lat.  Tusy odbywają się w formule warsztatów rodzinnych. Łącznie 8 godzin zajęć. Zajęcia odbywają się w godzinach 10-12 lub 13-15 w dwie soboty i dwie niedziele.  Tusy prowadzone są w grupie  do 7 dzieci wraz z jednym rodzicem każdego dziecka.  Dziecko otrzymuje teczkę z pakietem materiałów, opiekę specjalistyczną, pracę w bardzo miłej atmosferze.  Przez cały okres zajęć oferuję stały kontakt z rodzicami, w ramach którego rodzice otrzymują podsumowanie zajęć, opis ćwiczeń i zadań domowych.

Udział rodzica:  Rola rodzica podczas zajęć dla maluchów jest niezwykle ważna.  Jest wsparciem emocjonalnym dziecka, dzięki czemu jeżeli dziecko będzie miało trudność z wejściem w grupę lub w zadanie, może być blisko rodzica i nie tracić nic z zajęć. Część zajęć zaplanowana jest w taki sposób, by tworzyć okazję rodzicom i dzieciom do rozmowy na tematy związane z emocjami, by dzielić się własnym doświadczeniem aż w końcu by usłyszeć dziecko. Z drugiej strony TUS dla maluchów do okazja do udziału w warsztacie i szukania inspiracji pedagogicznych. Podczas zajęć jest też możliwość notowania i zadawania pytań.Przed rozpoczęciem TUSów prowadzone są konsultacje dla rodziców, by poznać mocne strony dziecka oraz jego/jej aktualne trudności i wyzwania.

Koszt: 960 , 8 godzin ,udział dziecka i rodzica
Terapia dla dzieci i młodzieży
To regularne spotkania z zakresu rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych dziecka. Zapraszam dzieci z cechami spektrum autyzmu (ASD), ADHD, dzieci z lękami społecznymi, trudnościami w relacjach szkolnych czy rodzinnych oraz wszystkie dzieci, które potrzebują wsparcia.  Przed rozpoczęciem terapii dla dziecka, w pierwszej kolejności konieczna jest konsultacja z rodzicem podczas której przeprowadzony zostanie wywiad rodzinny a potem omówimy czas i formy wsparcia dla dziecka. Liczba spotkań ustalana jest z rodzicem/opiekunem i dostosowana do potrzeb dziecka.
Konsultacje dla rodziców
Zapraszam rodziców na spotkania indywidualne (stacjonarnie i online). Porozmawiajmy o Waszych wyzwaniach rodzicielskich, zrobimy burzę mózgów i wspólnie szukamy rozwiązań i sposobów dopasowania środowiska do potrzeb i wyzwań dziecka. Bycie rodzicem to niezwykle wymagająca rola, dlatego zawsze staram się, żebyście już po pierwszej konsultacji poczuli spokój i inspirację. Zawsze się staram by nie zostawić Was samych, dlatego na koniec każdej konsultacji podaję Wam kilka pomysłów pedagogicznych, które możecie wypróbować w domu.

Cennik

200 zł

50 min

Terapia dzieci i młodzieży

200 zł

50 min

Konsultacje dla rodziców

- Warsztaty dla rodziców i specjalistów wycenianam indywidualnie.

1200 zł

Cykl TUS dla dzieci szkolnych

960 zł

Cykl TUS dla maluchów z rodzicami

Najczęściej zadawane pytania
Tu znajdziesz odpowiedź na najczęściej zadawana pytania dotyczące mojej oferty.
1. Czym się kieruję w pracy z dziećmi?

Najważniejsza dla mnie jest nawiązanie prawdziwej i głębokiej relacji z dzieckiem, ponieważ to na tym opiera się jego/jej poczucie bezpieczeństwa. A jeżeli dziecko lubi przychodzić na zajęcia to naprawdę z nich skorzysta.

Pracuję opierając się na komunikacji bez przemocy (NVC) ucząc dzieci nazywania ich myśli, uczuć i potrzeb oraz szukania rozwiązań. Praktykuję TSR (Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach) zakładając, że dziecko jest najlepszym specjalistą swojego życia. Pracuję bazując na mocnych stronach dziecka i wspólnie nim/nią sprawdzając co nie działa, a co działa w relacjach społecznych i wyzwaniach emocjonalnych. Bliska jest mi psychoedukacja, dlatego podczas zajęć dużo się uczymy o funkcjonowani mózgu, skąd się biorą emocje i jak je odczuwamy w ciele. Rozmawiamy o tym, czym jest diagnoza ASD i ADHD, jak się objawiają a jak sobie radzić w trudnych sytuacjach.  Jest to niezwykle ważny element terapii, ponieważ, gdy rozumiemy własne mechanizmy swoich reakcji to łatwiej jest nam dobrać sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Lubię mówić, że pracuję "językiem instrukcji" - pokazuję dziecku jak krok po kroku można zachować się w danej sytuacji np. jak krok po kroku postawić granicę i mówić o tym co jest dla mnie ważne; jak krok po kroku nawiązywać relacje z innymi; jak prosić o pomoc itd. W mojej pracy dużo korzystam z elementów treningu uważności - mindfulness (MBSR), technik relaksacyjnych, teatralnych, sztuki, książek, aktualnej wiedzy psychologiczno-pedgogicznej i żartów :)

2. Czy jest możliwość, aby moje dziecko brało udział w zajęciach online?

W formule online pracuję wyłącznie z osobami dorosłymi (konsultacje pedagogiczne) oraz w wyjątkowych przypadkach ze starszą młodzieżą (przy regularnej i dłuższej współpracy) . Z dziećmi nie prowadzę terapii online ze względu na to, że dzieciom jest znacznie trudniej utrzymać koncentrację uwagi. Wiem też, że w tygodniu dzieci spędzają zbyt dużo czasu przed ekranem.

3. Czy mogę opłacić zajęcia z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Tak, ale to zależy od polityki i organizacji szkoły Twojego dziecka. Za orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego idzie specjalne dofinansownie, które otrzymuje szkoła. Dzięki temu szkoła Twojego dziecka może opłacić pensję nauczyciela wspomagającego, opłacić koszty administracyjne, może zakupić pomoce dydaktyczne, realizować zadania związane z organizacją kształcenia specjalnego oraz organizować zajęcia rewalidacyjno wychowawcze czy TUS. Zajęcia mogą być realizowane w szkole lub po za nią. Niektóre szkoły mogą opłacić część lub całość zewnętrznych zajęć terapeutycznych, treningu umiejętności społecznych a nawet wsparcie dla rodziców. Warto zapytać się w szkole o taką możliwość.

Szkoła się zgodziła i co dalej?
Wtedy rodzic przekazuje kontakt terapeuty (nr telefonu, mail) do szkoły. Następnie koordynatorzy ze szkoły kontaktują się z terapeutką i ustalają warunki umowy o współpracy. Po podpisaniu umowy zajęcia będą opłacane przez szkołę na podstawie faktury wystawionej przez terapeutką.Wszystko odbywa się już bez udziału rodziców :)

4. Czy można dołączyć do grupy TUS na jedne zajęcia?

Niestety nie. TUS to zamknięty cykl 10 tematycznych spotkań w małej grupie, gdzie jedne zajęcia wynikają z poprzednich. Dodatkowo TUSy to też nauka współpracy i pracy w grupie. Z każdym kolejnym spotkaniem integracja w grupie i relacje między dziećmi wzmacniają się.

5. Czy rodzic może brać udział w zajęciach z dzieckiem?

I tak i nie :)

Nie:
Na Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych (7-10 lat) dzieci zostają same pod moją specjalistyczną opieką. W czasie zajęć rodzice proszeni są o wyjście z gabinetu. W okolicy jest sporo kawiarni, więc polecam skorzystać z czasu dla siebie.

Tak:
TUSy dla maluchów to cykl warsztatów dla dzieci w wieku 4-6 lat i ich rodziców. Tu rodzice biorą czynny udział w zajęciach. Jest to niepowtarzalna okazja dla rodziców by zadawać pytania i uczyć się jak wspierać umiejętności społeczne dziecka na co dzień.
Tak:
Podczas zajęć indywidualnych z dzieckiem wyłącznie wtedy, gdy dziecko potrzebuje obecności rodzica.

6. Co to znaczy, że przez cały okres zajęć rodzic ma stały kontakt z terapeutką?

Współpraca z rodzicem jest dla mnie niezwykle ważna. Dzieci uczą się i rozwijają swoje umiejętności emocjonalne i społeczne w  najbliższych środowiskach: w szkole i w domu a ze mną spotkania odbywają się najczęściej raz w tygodniu. Dlatego jest to tak ważne, by rodzic dostawał wskazówki, podsumowanie zajęć (w tym krótki opis ćwiczeń, kroków czy symbolicznych zadań domowych, informacje jak wspierać dziecko) i miał możliwość dopytania, jeżeli coś jest nie jasne. Wszystko dla wsparcia dziecka.

7. Czy w cenie zajęć TUS wliczona jest opinia pedagogiczna o dziecku?

Nie, opinia pedagogiczna jest płatna dodatkowo. Koszt takiej usługi to 150 zł
Opinia jest obszernym dokumentem i zawiera: szczegółowy opis mocnych stron i wyzwań dziecka, dalsze zalecenia oraz wskazówki do pracy z dzieckiem w domu i w szkole, konkretne sformułowania, które mogą wspierać dziecko.

W cenę zajęć wliczone są: własna teczka, pakiet materiałów dla dzieci, zajęcia w małej 5 osobowej grupie, wsparcie specjalistyczne przez cały okres zajęć, regularny kontakt z rodzicem w tym wysyłane podsumowania zajęć.

8. Kiedy iść do pedagoga a kiedy do psychologa?

W znacznej mierze praca pedagogiczna i psychologiczna są do siebie bardzo zbliżone, to jak brat i siostra. Główny cel pracy obu specjalności jest ten sam: wsparcie indywidualnego rozwoju małego klienta.  Od obu terapeutów dziecko otrzyma wsparcie w zakresie emocji, trudności i niepowodzeń społecznych i relacyjnych, wzmocni poczucie własnej wartości, samooceny i pewności siebie. Rozwinie swoje umiejętności komunikacyjne, asertywności, nauczy się mówić o swoich potrzebach i uczuciach, może również brać udział w psychoedukacji.

To jaka jest różnica?
Praca pedagoga często koncentruje się na rozwoju umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci i młodzieży oraz dostosowaniu i budowaniu odpowiedniego środowiska do indywidualnych potrzeb dziecka ( np. w rodzinie, w domu czy w szkole).Praca psychologa pogłębiona jest o interwencje oraz techniki diagnostyczne w celu rozwiązania problemów emocjonalnych i psychicznych w tym np. wsparcie dziecka w trudnych sytuacjach jak np. śmierć bliskiej osoby, rozstanie rodziców, żałobę, zaburzenia odżywiania, uzależnienia.

9. Czy tylko dziecko z orzeczeniem może brać udział w Twoich zajęciach (TUS i indywidualne)?

Zapraszam wszystkie dzieci :) Zarówno neuroróżnorodne jak i neurotypowe.

Zapraszam do kontaktu i wypracujemy to jak mogę pomóc.